No-show policy

Helaas heb ik de afgelopen tijd te vaak moeten vaststellen dat cliënten hun afspraken niet nakomen.

Hoewel het je eigen verantwoordelijkheid is je afspraken goed te noteren, krijg je van mij automatisch per mail een afspraakbevestiging (met ingesloten ics-bestand om de afspraak in je agenda op te slaan), alsook een herinnering 48u en 4u op voorhand. Het wordt dus erg moeilijk om te zeggen dat je niet wist wanneer je afspraak was.

Het is erg frustrerend wanneer je als psycholoog een overvolle agenda hebt en mensen geen snellere afspraak kan geven, maar dan wel tevergeefs op mensen zit te wachten. Het gebeurt tegenwoordig minstens 1 keer per week en dat is niet ok. Ik reserveer tijd in mijn agenda voor jou als cliënt en ik zorg ervoor dat ik die afspraken kan nakomen of correct verwittig als dit uitzonderlijk niet het geval is. Ik verwacht van jou als cliënt hetzelfde.

Het praktijkreglement is heel duidelijk over mijn no-show policy. Vanaf heden wordt hier geen enkele uitzondering meer in gemaakt. (En dat typen op zich vind ik al erg jammer, want ik wil niet ‘streng’ of ‘hard’ moeten zijn, maar het kan gewoon niet meer anders. Helaas is dit slechts 1 van de punten in het praktijkreglement die niet nageleefd worden.)

Ik hoop op de zeer korte termijn een verandering te zien zodat ik gewoon kan doen wat ik het liefst wil doen: mensen (terug) op weg helpen.

Vergelijkbare berichten